killar, tjejer, vi människor.

Satt nyss och läste Anna Ellinors inlägg om unga förhållanden. Hon tycker det är helt värdelöst med unga förhållanden, hon tycker inte man ska ha långa förhållanden när man är ung  och leva livet istället.
Jag kan inte hålla med henne om det, det finns jättemånga som hittar sin ''rätte'' när dom är ung (& som faktiskt håller ihop resten av livet också).
Jag är en sån som vill gifta mig ung, och då snackar jag om 20-25 års åldern faktiskt. Hur chill skulle inte det vara? Och veta att den här personen är min, och denne person kommer jag leva med resten av livet. Som jag faktiskt älskar. 
Dock tänker jag vara förlovad ett bra tag innan jag gifter mig, så att jag känner mig 100% säker. 

Det är dock en annan femma med ensamma (unga) mammor. Som skaffar barn och tror att det ska funka. Dagen efter blir dom dumpade och där sitter dom utan någon gymnasieutbildning och lever på soc. Det är inte schysst mot ungen. Visst, många klarar av det ändå. Men vilken ungen vill inte ha en pappa? 

Har ni tänkt på en annan sak? Nu när jag ändå snackar om det här med killar & förhållanden. Killar som känner sig hotade av oss tjejer som är självsäkra och mentalt starka (som även annaellinor tog upp). Många killar har fortfarande det här tankesättet, att killar är bättre än tjejer. Och kommer vi då och visar att det inte alltid behöver vara så, så blir dom genast osäkra och ska försöka motbevisa det.
Det behöver inte handla om stora saker, det kan tex handla om spel, att dom fnyser åt oss tjejer och tror att vi suger spel bara för att vi liksom är tjejer? Sporter etc etc. Det gäller att inte bli nersänkt, motbevisa och få bort dessa fördommar som dom har. Gör man det så kommer dom bli tysta som faen! 

Stå för era åsikter, våga säga dom, respektera er själva och bli inte nersänkta, vad det än handlar om!!

Eobx5_large

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback