Memories

Dom senaste dagarna har många minnen spökat i min hjärna. Vissa fina minnen, läskiga minnen och jobbiga minnen.
Även fast jag aldrig fick uppleva ett riktigt krig i Irak så fick jag uppleva en massa andra osäkerheter som har printat sig i hjärnan på mig. 

Vet inte hur långt ni är villiga att läsa, utan att tycka att det är jobbigt? Men jag känner för att dela av mig några iaf. 
Skottnatten minns jag som igår, namnet kom jag på nyss förövrigt för det passade bra haha. 
Jag och min bror var hemma hos mormor & morfar. Min bror satt i gården och jag och mormor var inne i köket. Hon stod och droppade ögondroppar i ögonen när 3 okända killar springer in i huser genom den öppna altandörren. Dom hade ''tjuvmössor'' på sig, så att man bara kunde se ögonen.
Förbi oss (mig och mormor) springer dom upp mot övervåningen. Mormor ropar efter dom och får svaret att hålla käften om hon inte ville att dom skulle göra illa henne. Jag står där, 6 år, och klamrar mig fast vid mormor. Liten som jag var förstår jag inte vad som pågår. Hon säger åt mig att springa och ropa mina morbröder som befann sig i hyreshuset framför. 
Jag springer upp och berättar vad som har hänt och båda skyndar sig ner. Plötsligt var det en massa folk utanför och inne i huset. Grannarna hade tydligen hört mormor när hon hade ropat på hjälp.
Plötsligt är polisen där, springer upp och tar fast dom. Två av dom har skitit på sig (av rädsla, någon av grannarna hade skrämt upp dom genom att skjuta några skott mot taket) , den tredje hade gömt sig under ett bord. 
Jag var rädd flera dagarna efteråt. Jag hade just upplevt ett inbrott.

Ett annat minne är från när krigsalarmet gick igång. Det var mitt på natten. Det var verkligen en upplevelse. Alla var dödsseriösa. Ett högt alarm över hela landet var igång. Det betydde bara en sak. Kriget var igång. Inte långt därefter var vi ute ur landet.

Nu vet jag inte om jag har berättat för mycket...kommer säkert ångra det här inlägget senare. Men jag kände för att dela med mig nu..

Tumblr_lw52spegu71qaf67lo1_500_large


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback