Be proud of who you are

Jag har kommit på en sak. Jag är faktiskt stolt över mina egenskaper. Haha, ni förstår inte hur mycket dom kan hjälpa mig.
Som på offentliga ställen. Eller vi säger såhär, ställen där jag är mer vaksam. Då kan mitt utseende/attityd skrämma iväg folk som jag inte vill ha i min närhet. För det är någonting med mitt utseende som får folk som inte känner mig att backa, om dom är ute efter mer. Om ni förstår vad jag menar?

Jag sänder oavsiktigt ut singaler som säger ''Du gör bäst i att hålla dig undan från mig''. Det här trodde jag inte på från början, men många har noterat det och sagt det till mig i efterhand. 

Det här har både negativa och positiva sidor. Fast jag klagar inte, det är jävligt najs när man vill vara ifred och inte vill att någon ska klänga sig på en.. då är det jävligt najs.

Missförstå mig inte nu, ni som känner mig vet hur trevlig och väluppfostrad jag är.. jag är faktiskt jävligt omtänksam, särkillt mot folk som jag älskar. 

Har ärft fina egenskaper från pappa och mamma, stark personlighet, självsäkerhet, envishet, rent stort förlåtande hjärta. 

Dock har jag byggt upp en egen uppfattning om det här med hjälpsamheten.. jag är hjälpsam, ställer upp, finns där.. men låter mig ALDRIG utnyttjas. Det har kommit dom senaste åren faktiskt. Känner när folk försöker dra nytta av mig, hade jättesvårt att säga nej till folk förrut, nu blir det allt vanligare. Vilket är skitbra, förstås. 

Det jag försöker säga, det är att ni aldrig ska skämmas över er personlighet. Det är som att dölja det ni egentligen är, och vi vet alla hur långt det brukar hålla. Var stolta hörni, allt annat är inte värt!


P.s. tro inte att jag inte har mina bad days, för det har jag. Då ligger allt det där på 0. But I'm just a human, right?

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback