Dag 2 - Ett sommarminne

Det måste nog ha varit i början av augusti när vi åkte till stockholm på bröllop. Vi står där i salen och brudparet hade precis kommit in. Alla trängs och försöker ta kort/filma brudparet. Jag var såklart en av dom som trängdes där för att filma. Mamma stod bredvid mig, på vänster sida. Så medans jag filmade och kolla på min mobil så såg jag i ögonvrån att mamma höll i någon annans mobil och filmade, så då sa jag:

-Vems mobil håller du i? Och varför filmar du?
*inget svar*
- Du kan inte ens filma, så sluta.
*inget svar*
- Har du gått och blivit stum nu också?
*inget svar*


Så jag vänder mig tillslut om och inser till min fasa att det inte är mamma som står där. Till vänster sida om mig står en kort tant i 50 års åldern och glor ilsket upp mot mig.
Jag säger: TE-HE. *Försöker säga något som bara låter obegripligt* -> *Vänder mig om och kutar därifrån*


(Jag vid den stunden)

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback