Vi alla är människor, ändå har vi ord som skiljer oss åt.

Ursprung, kön, religion, Jobb. Betydelsefulla ord. Jävligt starka ord. 

Vi. Dom.
Dom. Vi.

Det är 2012 och folk har fortfarande det där tankesättet. Ett förjävligt tankesätt som tyvärr, tyvärr påverkar oss allihop.
Vi människor glömmer hela tiden att se helheten, meningen med det hela. Vi stör oss på detaljer, det är detaljer som skiljer oss åt. Dom förstör så jävla mycket dom där detaljerna. Egentligen är det jävligt obetydelsefulla detaljer, sånna som inte ska påverka oss negativt. Men traditionerna och uppfostran gör att dessa detaljer blir betydelsefulla.
Jag vill inte påverkas, men det är så jävla svårt. Så freaking jävla svårt. För jag lever inte i en fantasivärld där allt är fred.
Hur många gånger lever man egentligen? En gång. Vad vi säkert vet. Är det då verkligen värt att störa sig på sånna detaljer? Svaret är klart och tydligt: Nej.

Allt hade varit mycket enklare om alla hade samma språk, om hela världen var ett enda stort land och om alla hade en & samma tro.

Peace.




Kommentarer från er söta läsare.

Var med och TÄVLA om 2 STYCKEN PLUS-ABONNEMANG SOM GÄLLER TOM SLUTET AV NÄSTA ÅR (HELA 2012 OCH 2013) från REMBY.COM, i min blogg. (remby är ett program där du kan redigera bilder och göra collage och liknande).

Direktlänk: http://happyfluffy.blogg.se/2012/march/tavling-vinn-gratis-plus-abonnemang-hos-remb.html#comment



Om du inte vill vara med och tävla kolla gärna in min blogg ändå. =D

2012-03-20 // 15:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback