Hemsk mardröm

Vaknade nyss upp av att väckarklockan ringde, vilket var jävligt tur för jag hade världens mardröm. Drömde att jag var ute och handlade saker med mormor, mina två morbröder och min kusin. Allt var bra och la la la. Vi gick in i en affär och helt plötsligt blev att jättebekymrade. Någonting hemskt hade hänt och dom vägrade att berätta för mig!

Tillslut hörde jag när min kusin pratade i telefon med någon, hon sa: ja, han bevittnar det som har hänt. Killen halkade och dog rakt framför hans ögon.
Och då kom jag ihåg att min bror hade åkt utomlands med några kompisar på bergsklättring. Men vem hade bevittnat vad? Jag drog telefonen ur hennes hand för att höra vad personen i andra ändan sa, men personen hade lagt på. Jag tittade på min kusin och hon var helt borta, alldeles tom i ögonen. Dom andra stod och skrek åt varandra. Jag tog tag i min kusin och skakade om henne, frågade vad som hade hänt. Men det var som att skaka en död person, hon var helt jävla förstummad.

Plötsligt låg två flygbiljetter på ett bord. Jag tog upp biljetterna och på dom stod det mammas och pappas namn. Dom hade åkt till stället som min bror var på, något hade hänt honom.
Mormor börjar gråta och skrika att han inte kan ha dött. Plötsligt slås en tv på. Helikoptrar har åkt upp till ett berg. Några personer stod i en ring runt en medvetslös person som låg där. Jag börjar skrika och gråta. 


SEN ringer min väckarklocka och det tar ett tag för mig att komma tillbaka till verkligheten. Jag är alldeles blöt av tårar, har rivmärken på armarna där jag har rivit mig själv? Och ont i tänderna för att ha bitit ihop så hårt.
Usch vilken vidrig dröm det var.


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback